Weeshuis

Gepubliceerd op: 23-10-2018 18:11:33 door Nicoschipper

Tijdens het bezoek van Marie en Nico in 2010 waren ook een paar nieuwe projecten gestart. Zo kwamen ze in de buurt van de hoofdstad Kigali, in het dorp Gahanga, min of meer bij toeval een weeshuis tegen, dat enige jaren geleden met ontwikkelingsgeld is opgezet, maar al geruime tijd geen steun meer kreeg. Het bleek dat de zusters en de kinderen aan hun lot werden overgelaten. Marie en Nico konden hen in de belangrijkste behoeften voorzien en hebben samen met hen plannen gemaakt voor het vervolg. Ze hadden allerlei speelgoed mee uit Holland, waarmee ze de kinderen blij konden maken. Dit weeshuis is inmiddels door de stichting gesteund met de aanleg van waterleiding, de bouw van een keuken, stroomvoorziening, kleding en voedsel (zakken rijst, meel, broodbakkerij). Rond het weeshuis worden nu groenten verbouwd.

Het weeshuis in Gahanga, waar tussen de 60 en 100 weeskinderen en vondelingen verzorgd worden door de zusters van de Cité de la Misericorde. Deze zusters beheren het weeshuis in Gahanga en nog twee andere weeshuizen van dezelfde zusterorde.

Laatste update: 01-02-2019 17:26:54 door Ceesdegeus