Zaterdag 24 februari 2007

Gepubliceerd op: 20-12-2018 18:55:18 door Nicoschipper

Na het ontbijt gaan we zwemmen, niet ver van Ndera ligt een prachtig zwembad voor de rijke mensen die zelfs daar zijn. We drinken daar wat. s Middags regent het, het is n.l. het begin van de regentijd. Er staat een moeder met een kind aan de poort en deze vrouw heeft geen onderdak geen geld geen eten. Dan komen de mensen bij de broeders en zij geven ze dan wat geld en soms - als het er is - wat eten. Deze vrouw krijgt van ons wat kleding en 1000 frank (=1.50 euro) en een paraplu tegen de zon en de regen. Dan staan er nog 10 andere arme vrouwen bij de poort en Roos en ik geven ze allemaal ook nog eens 100 frank, zodat ze vandaag kunnen eten. Deze vrouwen komen bij de broeders om over hun problemen te praten zoals geen geld, een lekkend dak, en zo zijn er nog veel meer redenen te bedenken. De vader van Marie heeft het koud en daar hebben we een trui voor en de chauffeur wil graag een overhemd uitzoeken. Zo hebben we toch weer wat mensen blij gemaakt.