Donderdag 1 maart 2007

Gepubliceerd op: 20-12-2018 18:58:36 door Nicoschipper

Marie en Nico gaan op familiebezoek naar Mbazi en wij gaan met Br. Emanuel naar een ander project van de Broeders. Hier hebben zij 10 huisjes gebouwd voor alleenstaande moeders met kinderen. Het ziet er allemaal goed uit en we besluiten om hier een paar koeien voor al deze mensen te schenken, want verder hebben ze hier ook niets. Gezamenlijk moet toch mogelijk zijn. De meegebrachte snoepjes worden zoals overal in dank ontvangen. Daarna gaan we naar een ander project, waar volop gebouwd wordt. Hier is al een complete boerderij met veel vee. Koeien varkens kippen kalkoenen ganzen schapen, eigenlijk van alles. Daar kijken we rond en krijgen te eten. Daarna willen we naar een boomkwekerij om wat bomen voor de Broeders te kopen. Na een enorme hobbelige en daardoor lange en warme autorit komen we bij een kwekerij die ons wel wil verkopen. Het ziet er allemaal heel netjes uit en alle boompjes kosten 1000 Frank (1,50). We kopen mandarijnen citroenen mango sinaasappelen en nog een paar soorten. De thuisreis is wel een andere weg, maar even hobbelig en even lang. Thuisgekomen worden de boompjes meteen geplant. Als we aan de was willen, moeten we water halen, want er is geen stromend water, maar de Broeders hebben een ton neergezet, zodat wij daar water kunnen halen. Ook om onszelf s avonds te wassen zijn we afhankelijk van de emmertjes water.