Woensdag 7 maart 2007

Gepubliceerd op: 20-12-2018 19:00:58 door Nicoschipper

Na het vroege ontbijt en een lunchpakket in de tas gaan we op pad. Buiten bij het hotel zien we al de eerste apen. Er worden driftig foto's genomen, want je weet nooit, wanneer je er weer een tegen komt. Nadat we de gids hebben opgehaald, gaat het echte werk beginnen. Eerst gaan we giraffen zoeken en die vinden we ook. Wat een reusachtige dieren zijn dat. Er staat een moeder met een jong en dat is toch wel een mooi gezicht, vooral als je er zo dicht bij kan komen. In de verte zien we de zebra's, antilopen en wilde zwijnen. Dan zijn de nijlpaarden aan de beurt, ook die vinden we genoeg. Bij deze dieren is het wel verstandig om op een veilige afstand te blijven, maar ze zijn prachtig. Verschillende soorten bijzondere vogels zien we en we kijken onze ogen uit. Dan moeten we een heel lang stuk door het park en de weg is heel slecht, het water is allemaal lauw en het barst in de bus van de steekvliegen. We zitten dan ook allemaal met handdoeken en vesten en sjaaltjes over ons hoofd en de benen, want die vliegen steken er lustig op los. Alleen Nico heeft er blijkbaar geen last van, maar later zit hij toch onder de jeukende bulten. We komen toch nog buffels tegen en andere soorten antilopen. Er worden heel wat foto's gemaakt en het busje moet echt heel hard werken om ons over alle hobbels te krijgen. Weer richting hoofdweg had een vrachtauto koeien geladen en de chauffeur zit lekker aan een biertje in de berm en zijn auto dwars op de weg. De chauffeur is niet van plan om de auto weg te halen, dus moeten we het maar gewoon afwachten. De gids is het er niet mee eens, dus na een tijdje komt die in actie en kunnen we er door. Bij de hoofdweg zetten we de gids af en kopen we lekker fris water. Dat is een traktatie. Dan naar huis. Het begint al donker te worden en op de weg lopen er mensen, er fietsen mensen de meesten zonder licht - en er rijden auto's met verlichting die niet is afgesteld, en het is er aardedonker. Het is dus best eng en lastig voor de chauffeur om te rijden. Maar we komen toch zonder problemen thuis. Eenmaal thuis horen we van de broeders dat de kleding van het vliegveld is aangekomen. 65 dozen met allerlei spullen voor de mensen daar. We zijn helemaal gaar van het gehobbel in de auto, dus na het eten lekker naar bed.